ההסכמים הקואליציוניים נחשפים: הפיכה חילונית דורסנית ומכירת הנגב

איתי גדסי 2 Comment on ההסכמים הקואליציוניים נחשפים: הפיכה חילונית דורסנית ומכירת הנגב

ההסכמים של ממשלת השמאל המובהקת מהמנופחות והגדולות שקמו, בשיתוף פעולה של אנשי ,ימין" נחשפים לראשונה: סער ובנט שבויים בתוך השמאל ללא יכולת השפעה – פיצול תפקיד היועמ"ש ותוכנית מניעת ההשתלטות הפלסטינית רק בהסכמת השמאל. מנגד הרפורמים וברית הזוגיות על השולחן | ליברמן יקבע מי יצורף לממשלה | והחוקים האישיים כנגד חזרת נתניהו

ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסכמים הקואליציוניים נחשפים לראשונה הערב (שני) לקראת הקמת הממשלה, ההסכמים ייחתמו בין המפלגות ימינה ויש עתיד, ובין שאר המפלגות למפלגת יש עתיד, ובכך מובן כי יש עתיד היא למעשה המפלגה השולטת בקואליצייה.

חשוב להבין כי הממשלה היא ממשלת שמאל, בניגוד לממשלת נתניהו – גנץ שהייתה שוויוניות ואף צד לא יכל לקבל החלטה ללא אישור מהצד שכנגד, הרי שכאן השרים מכריעים בכל החלטה כמו בכל ממשלה, ורוב שרי הממשלה כעת שמאל מובהק.

בממשלה יקדמו חוק שיכבול את נתניהו מלהתמודד לראשות הממשלה, עד שיעבור תקופת זמן של 4 שנים מאז סיים את כהונתו. בנוסף, 4 מחברי הליכוד יוכלו להתפצל לסיעה נפרדת. בקואליציה מנסים למשוך עריקים מהליכוד לממשלת השמאל.

הממשלה מהגדולות ומהמנופחות מקום המדינה: המסגרת הכללית היא אחת הממשלות הגדולות בתולדות המדינה – גם מבחינת בעלי התפקידים, וגם בהוספת עוד 6 ח״כים שייכנסו בנורבגי. ליש עתיד יהיו 7 שרים, ויחד יכהנו קרוב ל-150 ח״כים וחברי ממשלה.

בנט שבוי בכסאו: הסעיף החשוב ביותר – קיום הממשלה. בנט נאזק פה אל הקואליציה בחקיקה שקובעת שאם הממשלה תיפול באי אמון, הוא לא יוכל לכהן אפילו כסגן שר בכל ממשלה שתקום.

בניגוד לקמפיין לצירוף החרדים, ליברמן , מיכאלי והורביץ יקבעו מי יצטרף: גם אם החרדים קיוו להיכנס מתישהו לממשלה – הם יכולים לשכוח מזה. לפי ההסכם, ליברמן, מיכאלי והורוביץ מחזיקים בזכות וטו על צירוף מפלגות נוספות.

ההתחייבות לרע"ם – תם עידן האכיפה בנגב:  בנט ולפיד התחייבו לפנות ליועמ"ש כדי לבטל את כל הקנסות והעיצומים על בנייה בלתי חוקית. הקפאת אכיפה לכמעט ארבע שנים, והבונוס: הקפאת הריסה של הצווים הקיימים "לכל" הבתים בנגב שהוקמו עד תחילת השנה. עבאס ימנה סגן שר ויקבל חצי מיליארד שקל לחלוקה על פי ראות עיניו.

ההסכם עם מרצ – הפיכה חילונית רפורמית במדינה: ההסכם עם מרצ כולל לראשונה בתולדות המדינה קידום נישואים גאים ותחבורה ציבורית בשבת.

יחד עם זאת על פי ההסכם עם בנט, ההסכם המחייב הוא זה של לפיד ובנט, ובו – התחייבות של "כל" השותפים להצביע נגד שינוי בסטטוס קוו לדרישת ימינה.

ההסכם עם ישראל ביתנו – המשך המהפך החילוני במדינת ישראל: קידום ברית הזוגיות וחוק לפתיחת מרכולים בשבת, בנוסף, חידוש מתווה הכותל הרפורמי, שעמד בין הרפורמים בארה"ב ובין ממשלת ישראל מאז 2017. זה, ומשרד מאוחד לחקלאות-נגב-גליל-פריפריה.

ההסכם עם העבודה – העמקת האחיזה הרפורמית בישראל: העבודה מקבלת אגף חדש ל"התחדשות יהודית" במשרד התפוצות, שם קוד לתקציבים וקשר לרפורמים בארה״ב.

ההסכם עם תקווה חדשה – ימין ששבוי עמוק בשמאל ללא יכולת לקדם מהלך ימני: סער יהיה סגן ראש הממשלה. הוא מקבל את פיצול היועמ"ש ואת התכנית למניעת השתלטות על שטחי סי – אבל זה על הקרח כי השמאל יכול להצביע נגד, ולפיד לא מחויב להצביע בעד.

ההסכם עם כחול לבן – שדרוג במעמדו: גנץ הופך מראש הממשלה החליפי לסגן ראש הממשלה. גם בהסכם שלו מופיע הצעד הראשון של הממשלה – בנוסף תקום לדרישתו ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. כך חושף עמית סגל בחדשות 12.

מהליכוד נמסר בתגובה: בנט, שרימה את בוחריו והעביר קולות מימין לשמאל רק כדי למנות את עצמו לראש ממשלה עם 6 מנדטים, רוצה עכשיו לבטל את בחירתם של מיליוני אזרחים ולהיפטר מהמנהיג החזק של הימין באמצעות חוקים דיקטטוריים שנהוגים רק באיראן, סוריה וצפון קוריאה.

בנט עשה הכול כדי להסתיר את ההסכם עם רע"מ – הסכם מזעזע ובו מכירת חיסול של הנגב לתנועה האיסלמית, וראשות ועדת הפנים בכנסת למנסור עבאס.

קווי יסוד הממשלה:4_5904670568380107768

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מקאמה שכתבתי בעקבות המצב הפוליטי:
    הָעוֹלָם הַיְּהוּדִי הַתּוֹרָנִי כִּמְעַט עוֹצֵר נְשִׁימָה / הַאִם אָכֵן לְנֶגֶד עֵינֵינוּ, תּוּקַם כָּאן מֶמְשֶׁלֶת זָדוֹן אֲיֻמָּה?..
    חֻקֵּי גִּיּוּר רֵפוֹרְמִיִּים, וּפְגִיעָה בְּפַת לַחְמָם שֶׁל הָאַבְרֵכִים / וּרְדִיפַת הַ'מַחֲזִירִים בִּתְשׁוּבָה' כְּאַחֲרוֹנֵי הַפּוֹשְׁעִים הַנֶּאֱלָחִים?..
    וְעַד כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה צָרוֹת, חֻקִּים שֶׁנּוֹעֲדוּ לְהַתְרִיס / וְהַכֹּל בְּשֵׁם "הַשָּׁלוֹם" וְ"הַשִּׁוְיוֹן".. בְּלִי לְהָנִיד עַפְעַף וְגַם רִיס.
    כַּמָּה מוּסָר יְכוֹלִים אָנוּ לִלְמֹד מֵהִתְבּוֹנְנוּת בַּמַּהֲלָכִים הָאַחֲרוֹנִים / תִּרְאוּ מָה קוֹרֶה למי שֶׁלֹּא נִשְׁמַע לְקוֹלָם שֶׁל רַבָּנִים.
    כְּשֶׁאָדָם מְקַבֵּל הַחְלָטָה בּדבר בּוֹ הוּא 'נוֹגֵעַ' – הַשֵּׂכֶל מַפְסִיק לַעֲבֹד / עַל זֶה אָמְרוּ חָזָ"ל: שְׁלוֹשָׁה דְּבָרִים מוֹצִיאִים אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם – הַקִּנְאָה הַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד.
    רַבּוֹתַי, מִנּוּי לְתַפְקִיד רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, זֶה נִסָּיוֹן מְפַתֶּה בְּהֶחְלֵט / לְלֹא אֲחִיזָה בַּתּוֹרָה וַעֲבוֹדַת הַמִּדּוֹת – מִי יוּכַל מִן הַכָּבוֹד לְהִמָּלֵט?
    וּכְשֶׁאָדָם נִלְכָּד בַּנְּגִיעָה הָעַצְמִית, הוּא חַיָּב לְהַצְדִּיק אֶת עַצְמוֹ בְּצוּרָה נֶהְדֶּרֶת / "אֲנִי חַיָּב לְהָפֵר הַבְטָחָה אַחַת, כְּדֵי שֶׁאוּכַל לְקַיֵּם אֶת הָאַחֶרֶת"…
    וְהִתְמִיהָה עוֹלֶה עַד הַשָּׁמַיִם, כֵּיצַד נִתָּן אֶת שְׁתֵּי הַהַבְטָחוֹת הַלָּלוּ לָשִׂים עַל אוֹתוֹ הַמִּשְׁקָל?? / הַבְטָחָה עַל הָאִידֵאוֹלוֹגְיָה הִנָּהּ מַהוּתִית וְעֶרְכִּית, וְאִלּוּ הַהַבְטָחָה "לִמְנֹעַ בְּחִירוֹת" – עִנְיָן טֶכְנִי, דָּבָר קַל?..
    אַךְ כָּכָה זֶה כְּשֶׁהַכָּבוֹד מְסַנְוֵר, וּמוֹשֵׁךְ אֶת הָאָדָם מֵהָאַף / סֵפֶר מוּסָר חַי קוֹרֶה לְמוּלֵנוּ – הַיּוֹם כֻּלָּנוּ לָמַדְנוּ פֹּה דַּף…
    אָז רֶגַע לִפְנֵי שֶׁהָאֲדָמָה תִּפְתַּח אֶת פִּיהָ, וְאִתָּהּ יִבָּלְעוּ 6 מַנְדָּטִים לִתְהוֹם הַנְּשִׁיָּה / נְקַוֶּה שֶׁיִּתְעוֹרֵר עוד אֶחָד מֵאַנְשֵׁי 'בֵּנֶט וַעֲדָתוֹ', וְעָלָיו יֵאָמֶר "יֵשׁ הַקּוֹנֶה עוֹלָמוֹ בְּשָׁעָה"…
    נְבַקֵּשׁ מָה' שֶׁיָּפֵר עֲצָתָם וְאֶת זְמָמָם לֹא יָפֶק / הַמָּשִׁיחַ מַמָּשׁ כְּבָר קָרוֹב, בְּטוּחִים אָנוּ לְלֹא כָּל סָפֵק.
    "מַלְכוּת תֵּהָפֵךְ לְמִינוּת"… – נְבוּאָה זוֹ מִתְקַיֶּמֶת כָּעֵת בִּמְלוֹאָהּ / אָז רַק עוֹד טִפָּה סַבְלָנוּת… בְּקָרוֹב מְאוֹד תָּבוֹא הַיְּשׁוּעָה!
    מחבר: עוז חקק ©